SM-veckan: Välkommen på presskonferens och påminnelse för ackreditering

En stad, en vecka, 41 idrotter. Den 30 juni  - 6 juli är det återigen dags för Riksidrottsförbundets och SVT:s gemensamma satsning SM-veckan där stora som små, vanliga och ovanliga idrotter, gör upp om sina respektive SM-titlar. Borås står värd för SM-veckan sommar 2014 och utlovar idrottsupplevelser, världsstjärnor och 271 nya svenska mästare.

Presskonferens
SM-veckan inleds traditionsenligt med en presskonferens som presenterar de olika idrotterna. Representanter och aktiva från de flesta idrotter som ska delta komma att finnas på plats: b
land andra SM-veckans första mästare (tyngdlyftning), Andreas Linusson silver i JVM i Superenduro, Jenny ”Kitsune” Aldofsson, VM-silver i styrkelyft, Joline Höstman, simning, Khaddi Sagnia, friidrott och många fler.

Under presskonferensen (ca kl 16:00) kommer RF och SVT också avslöja SM-veckans nya värdstad för sommar 2016.

När: Måndag 30 juni kl 15:00
Var: Scenen, Stora torget i Borås

Presskonferensen kommer att sändas direkt på SVT play och leds av Maria Wallberg och Jovan Radomir från SVT sport.

Missa inte heller SM-veckans officiella invigning kl 18:30 på Stora torget.

Har du inte ackrediterat dig till SM-veckan? Gör det snarast!

Ackreditering:
anmälan skickas till annika.baagoe-larsen@boras.se snarast!

Vi behöver veta:

• Namn
  • Arbetsgivare
  • Närvaro (vilka dagar)
  • Uppgift (fotograf, skribent, radio, TV etc)
  • Om du ska bevaka någon av motorsporterna

Säkerheten är viktig kring tävlingarna, i synnerhet vid motorsport, därför vill vi att också uppger om du tänker bevaka backtävlingarna, rally och/eller superenduro.

Mediecenter
Mediecenter kommer att finnas i Borås centrum: (Lilla Kyrkogatan 20 vån 3), och på Alidebergsbadet (Borås Simarena, Alidelundsgatan 12)

Din pressackreditering hämtar du ut på Borås Turistbyrå, Sven Eriksonsplatsen 3,
Öppettider och annan praktisk information hittar du på smveckan.se

Välkommen till SM-veckan i Borås!

Kontakt:
Per Bergljung, projektledare SM-veckan, RF
E-post: per.bergljung@rf.se

Åsa Bergström, kommunikation och media, RF
tel:072-226 95 00
e-post: asa.bergstrom@rf.se

Frida Otterdahl, projektledare Borås
tel: 0709-22 02 88
e-post: frida.otterdahl@boras.com

• borås
  • sveriges television
  • svenska mästerskap
  • sm-veckan

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet (RF) i samarbete med berörda specialidrottsförbund (SF) och värdstaden. Sveriges Television (SVT) är sändande bolag. Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid, i en och samma stad, genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. SM-veckan ska återkomma varje år, vinter och sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. SM-veckan är öppen för de 70 specialidrottsförbund (SF) som är medlemmar i RF.