Rinkaby Rör öppnar ny butik i Malmö

Butiken i Malmö blir Rinkaby Rörs tredje fysiska butik och en del i företagets långsiktiga utveckling. Idag finns butikerna i Jönköping och Rinkaby, utanför skånska Kristianstad.

- Det blir en mindre butik än våra två andra, men våra kunder ska fortfarande ha samma tillgång till Rinkaby Rörs breda VVS-sortiment, säger Thomas Andersson, ekonomi- och driftsansvarig på Rinkaby Rör.

Thomas Andersson fortsätter:

- Storstadsregionerna är väldigt intressant för oss och det finns en stor efterfrågan efter våra butiker och utbud, både för privatpersoner och företag.

Rinkaby Rör har alltid, sedan starten 1970, haft hemmafixaren som sin huvudsakliga kundgrupp. Sedan ett par år tillbaka har företaget även börjat bearbeta företag och då mindre företag inom framförallt lantbruk, fastighetsbolag och entreprenad.

Malmö är första butiken i företagets nyetableringsplan. Innan 2017 är slut ska ytterligare två butiker finnas etablerade på den svenska kartan.

• värme
  • avlopp
  • badrum
  • vvsbutik
  • gördetsjälv
  • gds
  • bygghandel
  • vvs
  • rinkabyrör

Rinkaby Rör startas 1970 i ett villagarage i den lilla orten Rinkaby och målsättningen var att nå ut med VVS till privatpersoner. Verksamheten växte snabbt och från garaget i Rinkaby har nya lokaler tvärs över gatan byggts till i olika omgångar. Idag innefattar lokalerna 80% lager och 20% butiksyta.

I mitten på 80-talet startade företaget sin postorderverksamhet och katalogen lever kvar än idag, även om mycket av distanshandeln idag sker på nätet. 2002 startades webbutiken och försäljningsökningen vid lanseringen var tydlig.

Rinkaby Rörs målkunder är både privatperson och företag och deras huvudfokus är VVS-produkter och att ge kunderna den service och vägledning de behöver för att utföra VVS-arbetet själva.