Risenta går över till att enbart erbjuda ekologiska gojibär

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2017 10:07 CET

Risenta erbjuder ett brett sortiment av både konventionellt och ekologiskt odlade råvaror. När det kommer till gojibär är det tyvärr svårt att få tag på konventionellt odlade bär som inte innehåller rester av pesticider. Därför väljer företaget nu att gå över till att enbart erbjuda ekologiska gojibär till sina konsumenter.

Gojibär är populära bland Risentas konsumenter. Företaget har konstaterat att det visat sig svårt att få tag på konventionellt odlade gojibär, som inte innehåller rester av pesticider. – Oftast har vi inga problem att få tag på konventionellt odlade råvaror som är fria från rester av pesticider. I våra egna kvalitetstester har vi dock tyvärr konstaterat att icke ekologiska gojibär alltför ofta innehåller rester av pesticider, vilket inte känns bra. Vi kommer därför gå över till att enbart erbjuda ekologiska gojibär i vårt sortiment. Vi har självklart testat de ekologiska bär som vi byter till och konstaterat att de motsvarar den kvalitet som vi förväntar oss och vill erbjuda våra konsumenter, säger Niklas Truedsson, VD på Risenta.

Från och med februari kommer Risenta enbart att erbjuda ekologiska gojibär.

För mer information, vänligen kontakta:

Minja Moilanen Olofsson
Manager Brand Building
Tel +46 8 586 27 540
minja.olofsson@paulig.com

Om Risenta Det är många som vill äta lite grönare. Vi är här för att få det att hända. Därför har vi gått all-in på växande mat från naturen som är fullproppad med vitaminer och mineraler och helt utan onödiga tillsatser. Mat som är lika bra för dig som för planeten och snällare mot miljön än mycket annat du kan stoppa i dig. Men inte bara det, det ligger i vårt DNA att vara nyfikna. Vi får helt enkelt aldrig nog av att skapa nya härliga nyttigheter av fröer, nötter och bönor. Dessutom har vi blivit rätt så bra på det. Vi har ju trots allt ägnat mer än 75 år att lära oss allt om växande mat och vilka som är bäst på att odla den. Allt det där goda stoppar vi sedan i ett gult paket som hamnar i butiken. Supergott är det så klart och dessutom alltid 100 % klimatkompenserat. Risenta ingår i den finländska familjeägda koncernen Paulig Group. Du kan läsa mer om oss på www.risenta.se.