RISENTA LANSERAR DET PERFEKTA MELLANMÅLET I EN ASK

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 10:05 CEST

RISENTA LANSERAR DET PERFEKTA MELLANMÅLET I EN ASK

Då allt fler väljer naturliga mellanmål lanserar Risenta sin nya fruktask - ett perfekt mellanmål helt utan tillsatt socker. Det är ett litet mellanmål med bitar av fruktpuré och ”minirussin”, allt från naturen. Fruktasken lanseras i servicehandeln i vecka 20.

- Vi har valt att lansera i servicehandeln, eftersom många är i rörelse och på väg under våren och sommaren. Vi vill erbjuda en god produkt med naturligt innehåll som är lättillgänglig för alla som är i behov av extra energi, berättar Lisa Tagesson, Marknadsansvarig på Risenta.

I Stockholmsområdet kommer asken att samplas på centrala platser, i fyra veckor, med start i vecka 21. Två Risenta-elcyklar kommer att cirkulera i Stockholms city och askar kommer att delas ut till föräldrar och barn. Varje dag kommer Risenta att berätta vilka platser som kommer att besökas via sin facebooksida.

- Vi erbjuder naturliga produkter och vill visa att de både smakar gott och är enkla att ta med när man är på språng. Vi anser att det bästa sättet att lansera fruktasken är att få föräldrar och barn att prova produkterna, summerar Lisa Tagesson.

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:
Cornelia Dunge på modinåkerlind,
e-post: Cornelia@modinakerlind.com
tel: 0702 853 468

Om Risenta

Risenta är ett svenskt företag som idag är en marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som fröer och kärnor, müsli och granola, specialmjöl, flingor och gryn, ris, bönor och linser, mellanmålsprodukter samt torkad frukt och nötter. Produkterna finns på ICA, Coop, Axfood, Bergendahls, Pressbyrån och 7-Eleven samt stationsbutiker och egenvård. Risenta grundades 1940 och drivs idag av tredje generationens ägare. Sedan 2005 finns huvudkontor och lager i Sollentuna, Stockholm.