RISENTA LANSERAR EKOLOGISKA FRUKTBOLLAR

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 13:17 CEST

RISENTA LANSERAR EKOLOGISKA FRUKTBOLLAR

Den som söker efter naturlig energi kan nu välja på ännu ett mellanmål från Risenta.
Risentas nya Tropiska och Kokos-fruktbollar är ett helt ekologiskt mellanmål, utan tillsatt socker. Med en frisk och syrlig smak påminner Risentas fruktbollar om härliga sommardagar, låt dem bli din räddare i nöden under en aktiv höst.
Fruktbollarna lanseras i servicehandeln i vecka 37.

- När hösten smyger sig på är det många som är i rörelse och på väg till olika aktiviteter i samband med uppstart efter sommaren. Vi vill erbjuda goda produkter med ett naturligt innehåll som är lätta att ta med, berättar Lisa Tagesson, Marknadsansvarig på Risenta.

Risentas fruktbollar är tillverkade av ekologiska råvaror och kommer i två smaker, Kokos och Tropiska-fruktbollar.  De innehåller dadlar och kokos respektive ananas, äpple, mullbär och mango. Fruktbollarna kommer i en smidig förpackning som innehåller tre små bollar. Du kan välja om du vill äta en eller flera bollar, eller varför inte dela med någon som du tycker om.
Produkterna lanseras i servicehandeln och är därför alltid lätta att hitta när du är på språng och letar efter ett mellanmål som både ger naturlig och god energi.

Mellanmålet är en liten men viktig måltid som man gärna ska äta två gånger per dag. Lite energipåfyllning på förmiddagen och eftermiddagen hjälper kroppen att bevara ett stabilt blodsocker och håller humöret på topp.

Om Risenta

isenta är ett svenskt företag som idag är en marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som fröer och kärnor, müsli och granola, specialmjöl, flingor och gryn, ris, bönor och linser, mellanmålsprodukter samt bönpasta, torkad frukt och nötter. Produkterna finns på ICA, Coop, Axfood, Bergendahls, Pressbyrån och 7-Eleven samt stationsbutiker och egenvård. Risenta grundades 1940 och drivs idag av tredje generationens ägare. Sedan 2005 finns huvudkontor och lager i Sollentuna, Stockholm.