Snabbt och enkelt för inbäddade system

Snabbt och enkelt för inbäddade system

PicoTCA som är en mycket kompakt variant av µTCA, ny standard för inbäddad datorteknik sedan 2007, skapar goda förutsättningar att snabbt och enkelt kunna bygga sitt inbäddade system med den nya standarden. Användaren kan arbeta med samma protokoll som i PCI och Compact PCI.

Rittals PicoTCA-system arbetar som andra inbäddade datorsystem (VME, cPCI, cPCIexpress) med processor-oberoende öppna plattformar, för operativsystem som Linux, Solaris, UNIX, Windows.

Med en ökad tillgänglighet av moduler från leverantörer som GE Fanuc, NAT, Advantech m.fl. är det lätt att på kortaste möjliga tid färdigställa sin produkt. Systemfördelar är 99,999 procent tillgänglighet, Hot-Swap kompatibilitet, kylning av 20 - 80W förlusteffekt per kort samt redundans i kylning, strömförsörjning och övervakning.

Några exempel på direkta användningsområden inom industrin:

• Telekom: VOIP, WIMAX, WIFI, Central Office, UMTS
  • Säkerhet och övervakning: CCTV, personskydd, identifiering
  • Trafikledning, trafikövervakning, medicinteknik, industriautomation, robotstyrning