Holländsk Patiens - Ny singel från Ola Aurell

Holländsk Patiens - Ny singel med Ola Aurell

Ola Aurell förnekar sig aldrig.
Från att ha skrivit allsångslåtar om hur man gratinerar katter, utsett sig själv att skriva en ny nationalsång till Finland, häcklat varenda land i Norden, skrivit reklammusik till företag som aldrig bett om det till att skriva en romantisk skildring om demens.

När Ola Aurell franträdde inför hela Sverige i 'Allsång på Skansen' valde han att sjunga en sång om förintelsen av en medeltida by. Just nu är han ute på turné med succéshowen 'Quick', som han handlar om – ja just det, Thomas Quick. Say no more.

Ola Aurells senaste projekt skivprojekt är ett album kombinetar med kokbok, 'Till bords med Herr Aurell', och från den kommer nu singeln 'Holländsk patiens'.
Givetvis frågar en förundrad allmänhet vad 'Holländsk Patiens' är, föga medvetna om det harmlösa tidsfördriv (ticks hävdar somliga) som då och då utövas av bortåt 50% av landets befolkning.

Här ger i alla fall Ola Aurell en analys av den verksamheten.

Som bonusspår till singeln kommer den tidigare outgivna 'Femdygnsprognos´. En hyllning både till radions väderleksrapporter som en av dess mest spelade artister.
Mer säger vi inte.

• visor
  • ola aurell
  • branschen

Branschen är en label driven av artisterna själva i gammal god kooperativ anda. I samarbete med det legendariska bolagen Birdnest och Nacksving släpper vi idel kvalitetsmusik med kvalitetsartister. Inom Branschen figurerar välkända profiler som Ola Aurell, Johan Johansson, Frans Haraldsen, KajHolst, Philip Fritz, Ellinor Brolin, Peter Faxvall, Dan Viktor och Strandvägen.