Bildkälla: Google Maps

BORÅS STAD VÄLJER RO-GRUPPEN FÖR BYGGNATION AV LSS-BOENDE

RO-Gruppen har fått uppdraget av Borås Stad att uppföra ett LSS-boende i Sjömarken, som ska stå klart i april 2021.

I anbudsgivningen stod det mellan åtta byggföretag, och RO-Gruppen tog hem projektet i hård konkurrens.

Boendet kommer ligga på området Backabo i Sjömarken, strax utanför Borås centralort, och innefattar fem lägenheter med tillhörande gemensamhetsutrymme. Även utemiljö, förråd och parkeringsytor ingår i byggnationen. Arbete påbörjas i maj 2020 och kommer stå färdigt för inflyttning i april 2021.

– Vi är väldigt glada över att åter få förtroendet av Borås Stad, framför allt i ett projekt som detta där vi får vara med och bidra till samhällsnytta, säger Robert Kjell, entreprenadchef på RO-Gruppen.

Om LSS-boende
Innebär en bostad som är anpassad för personer med fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar. Målet med ett LSS-boenden är att personer med funktionsnedsättningar ska kunna leva och bo så likt andra människor som möjligt

RO-Gruppen Södra Älvsborg
Robert Kjell, entreprenadchef
robert.kjell@ro-gruppen.se

Med cirka 180 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är vi idag ett av Sveriges mest attraktiva och expansiva byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsatte 1,33 miljarder under 2018 och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser tre år i rad.