LW Projektutveckling utvecklar 48 hyresrätter i Tyresö och anlitar RO-Gruppen som entreprenör

I ett område längs Kryddvägen byggs i första skedet 48 lägenheter i två lamellhus. Husen kommer att rymma allt från 1:or till 4:or, i en storlek från 25 kvm upp till 92 kvm. På bottenplanet kommer det att finnas lägenheter med upphöjda uteplatser. Högst upp i huset större bostäder med stora och soliga takterrasser. Framöver kommer det att byggas fler bostäder i området, främst bostadsrätter och äganderätter.

-Vår satsning i Stockholm börja nu ge resultat och vi är oerhört stolta att inleda samarbete med LW Projektutveckling som har spännande projekt på gång. Vi har på kort tid byggt upp en erfaren och väldigt kompetent organisation inom bostadsbyggnation och ytterligare bostadsprojekt är på väg att signeras säger Andreas Jaldevik, VD på RO-Gruppen.

LW Projektutveckling är en del i den framgångsrika LW AB koncernen som är en heltäckande leverantör inom tak och fasad. På referenslistan finns bl.a. Mall Of Scandinavia, Nya Karolinska sjukhuset och Tele 2 arena.

-Projektet är vårt första egna bostadsprojekt och starten på LW´s egenutvecklade projekt inom bostadsbyggnation. Vi är väldigt nöjda med att hittat RO-Gruppen som samarbetspartner som står för mycket nytänkande, engagemang och kunskap inom bostadsbyggnation säger Björn Ljungdahl, vVD/COO på LW Projektutveckling.

-Ordern är ett första steg i att etablera oss som en ny spännande bostadsbyggare på Stockholmsmarknaden. Projektet kommer drivas gemensamt av LW och RO-Gruppen i en samverkansentreprenad säger Patrik Blomberg, ansvarig för RO-Gruppen i Stockholm.

Ansvarig arkitektbyrå är ÅWL-arkitekter.

För mer information:
Andreas Jaldevik, VD RO-Gruppen, tel. 0709-99 83 10 , andreas.jaldevik@ro-gruppen.se
Björn Ljungdahl, vVD/COO LW Projektutveckling, tel. 070-587 65 25, bjorn.ljungdahl@lwab.se
Patrik Blomberg, Affärsområdeschef RO-Gruppen Stockholm, tel. 0766-31 06 20, patrik.blomberg@ro-gruppen.se

Med över 200 medarbetare och mer än 40 år i branschen är vi idag ett av Sveriges attraktivaste och kunddrivna byggföretag inom kontor, bostäder, logistik- och samhällsfastigheter samt handel och livsmedel. Med huvudkontor i Borås och kontor i Alingsås, Göteborg, Helsingborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter 1,7 miljarder och har genom åren tilldelats flertalet priser för sitt sätt att arbeta med medarbetare och som byggbolag.