OKQ8 väljer RO-Gruppen för ombyggnationer till nytt butikskoncept.

OKQ8 väljer RO-Gruppen för ombyggnationer till nytt butikskoncept.

Fem Stationerna i Kalmar, Norrköping, Laxå och Billdal skall byggas om till kedjans nya koncept med Quick To Go-Butiker.

Utmaningen består i att butiken skall vara i full drift under hela byggtiden.

Det nya Quick To Go-konceptet innebär att OKQ8:s vanliga basutbud av mat utökas med exempelvis kycklingspett, wraps, pizza som grillas på beställning och smörgåsar med olika fyllningar som görs på plats i butiken.

Dessutom finns det nybakade muffins och frasiga wienerbröd som bakas i butiken och kaffe i baristaklass som serveras i en loungeinspirerad miljö med stora fönster och bekväma sittplatser.

- Quick To Go innebär en helt ny butiksupplevelse på den svenska marknaden där OKQ8:s kombinerar bilistiska kunskap och sortiment med ett stort utbud av god och fräsch mat av hög kvalité som man nu kan avnjuta i en separat loungedel, säger Peter Tiberg, marknadschef på OKQ8.