RO-Gruppen hjälper KIM UF att lansera ett memoryspel för barn med normbrytande motiv för att öka förståelsen för alla människors lika värde

Idén är att barn och även vuxna, inte ska bli präglade av de normer vi stöter på varje dag för att skapa en öppnare värld där vi alla accepterar varandra.

UF företaget som heter KIM UF har precis lanserat ett memoryspel för barn med normbrytande motiv för att öka förståelsen för alla människors lika värde. RO-Gruppen har hjälpt företaget med både idéer och ekonomiskt stöd.

Spelet innebär att motiven på memorybrickorna är normbrytande, inte bara för kön utan de representerar även sådant som olika ursprung, religion, funktionsnedsättning osv. Till memoryt hör en folder med diskussionsfrågor och korta berättelser om karaktärerna för att barn ska diskutera och nås av olika typer av personer redan i en lägre ålder. Foldern är valfritt att använda och spelet kan därför användas även som ett vanligt sällskapsspel.

-Vi tycker det är ett fantastiskt initiativ och blev helt sålda på idén när vi träffade gänget från KIM första gången. Det ligger också helt i linjen med vår egen värdegrund och att ta tillvara på människors olikheter, säger Andreas Jaldevik VD på RO-Gruppen.

- Kim UF vill att alla i samhället ska bli accepterade för vem man är. RO-Gruppen tror, liksom oss, på mångfald och på att människor med olika bakgrund och idéer kan ge en bredare kompetens. Vi är stolta över att samarbeta med ett företag som aktivt bidrar till en bättre värld genom flertal välgörenhetsprojekt. Tillsammans delar vi RO-Gruppens vision ”Vi vill bygga en bättre värld.” säger KIM UF´s VD Ebba Enander.

För mer information:

Andreas Jaldevik, VD RO-Gruppen, mobil 0709-99 83 10, andreas.jaldevik@ro-gruppen.se

Ebba Enander, VD KIM UF, mobil: 0703-02 17 47, ebba.enander@hotmail.com