Röda Korsets Ungdomsförbunds manifestation för bättre sexundervisning!

Under RKUF:s manifestation finns det möjlighet att slå sig ner på en picknickfilt för att tillsammans kunna diskutera sexundervisningen och hiv-relaterade frågor. Här kommer man också att kunna skriva på våra påverkansvykort som ska skickas till
utbildningsminister Jan Björklund där vi kräver en bätte sexundervisning i skolorna. Vi kommer även att ha en fiskdamm där man kan "fiska" efter bättre kunskap om hiv. Manifestationen avslutas med att Lisa- Linnea Söderberg, ledamot i RKUF: s förbundsstyrelse, håller ett tal om hiv och sexundervisningen och hur RKUF vill att den ska förändras.

Enligt socialstyrelsen är hiv en icka fråga för unga, men att det blivit så är inte de ungas fel. Utan en vettig sexundervisning i Sveriges skolor kommer hiv fråga fortsätta att vara en icke fråga bland unga, säger Marika Bystedt, Förbundsordförande på Röda Korsets Ungdomsförbund.
Tid: Lördagen den 14 juni kl 13:30

Plats: Vaksalagatan/Storgatan (utanför Konsert och kongress)

Medverkade under manifestationen, Lisa-Linnea Söderberg ledamot i Röda Korsets Ungdomsförbundstyrelse

För mer information kontakta:
Simon Brouwers, kommunikationsansvarig på Röda Korsets Ungdomsförbund, 0702-664942
Milyon Tekle-Haile 0735-567204 ansvarig för PR i fokusgruppen för
Hållbar utveckling
Marika Bystedt, Förbundsordförande i Röda Korsets Ungdomsförbund, 0709540925

Riksårsmötet
Den 13-15 juni håller Röda Korsets Ungdomsförbunds sitt tolfte Riksårsmöte, denna gång i Uppsala. 150 deltagare från hela Sverige samlas på Uppsala konsert och kongress för att diskutera och ta beslut om organisationens framtid.

Röda Korsets Ungdomsförbund

• Epidemier