Henry börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 11:05 CET

Svenska Röda Korset och Aggressive Development AB har skrivit avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidningen Henry. Genom tidningsaffären Qiozk finns Röda Korsets tidning Henry till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

– Det finns i dag minst 450 000 iPhones i Sverige och deras användare stod för 66 procent av allt mobilt surfande i Sverige under 2009. För oss på Röda Korset är det viktigt att vi berättar i nya kanaler om hur man som medlem och frivillig kan bidra till Röda Korsets viktiga arbete, säger Andreas Jansson, kommunikationschef, Röda Korset.

– Vi är mycket glada att Henry vill vara med i Qiozk-familjen, säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Henry kostar 15 kronor att köpa via Qiozk. Tidningen produceras av Röda Korsets kommunikationsavdelning i samarbete med JG Communication och Done.

Om Qiozk
Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/. Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Om Henry
Henry är Röda Korsets tidning och rapporterar med både hjärta och hjärna om hur man ordnar rent vatten efter en jordbävning eller återförenar familjer som skiljts åt i krigens kaos. Tidningen har även örat mot marken vad gäller frivilligarbetet här hemma i Sverige. Är du nyfiken på hur humanitärt arbete funkar i praktiken och hur du kan bli en del av det? Då är Henry tidningen för dig.

För ytterligare information, kontakta:
Arash Mokhtari, pressekreterare 08-452 49 46
Erik Olsson, redaktör, Henry, 08-452 47 28