Jysks personal får utbildning i Första hjälpen

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2004 11:37 CEST

Röda Korset har utbildat cirka 200 anställda vid Jysk i Första hjälpen. -Initativet gör vardagen tryggare för både medarbetare och kunder, säger Jessica Jonasson vid personalavdelningen i ett uttalande.

Röda Korset har genomfört 20 utbildningar i Första hjälpen för anställda på Jysks bäddlager under oktober månader. Cirka 200 anställda har genomgått utbildningen. Läs Jysks personalchefs uttalande efter utbildningarna.

"Första hjälpen integrerat hos JYSK.

Vi har i första omgången valt att våra butikschefer och biträdande butikschefer som en del i deras utbildning skall få instruktioner och träning i första hjälpen. Målet med detta initiativ är att göra vardagen tryggare för både medarbetaren och kunderna genom att det finns Första hjälpen-kompetens om olyckan skulle vara framme. Vi har valt Röda Korset som samarbetspartner grundat på deras trovärdighet och deras stora kompetens. Samarbetet kommer att finnas i Danmark, Sverige och Norge. Jessica Jonasson, HR Manager Sverige."