Mutewatch intar Röhsska Butik & Showroom

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 13:30 CEST

Den svenska klockan Mutewatch är en världsunik uppfinning och har tagits fram av studenter på Handelshögskolan och KTH, Stockholm. Mutewatch är, som namnet avslöjar, en tyst klocka som kan väcka dig utan att störa andra i din omgivning, och har fått stor internationell spridning på bara ett par år.

Klockan är tillverkad i gummi och har en inbyggd och gömd pekskärm på ovansidan. Den finns i dagsläget i färgerna grafitgrå och röd samt en tredje färg som skall lanseras i november 2012.

Tisdag den 30 oktober mellan kl 12 – 15 finns representanter från Mutewatch på plats på Röhsska museet för att presenterar skisser och prototyper i framställningsprocessen samt berätta och svara på frågor.

Mutewatch kommer att visas fr o m den 30 oktober och t o m 27 januari 2013. Självklart kommer man att kunna köpa klockan i Röhsskas butik, kostnad 1 995 SEK.

Bolaget grundades 2008 och klockorna säljs redan i 40 olika länder. USA är en av Mutewatchs största marknader och klockan har hyllats i ett flertal teknikbloggar världen över. Läs mer på: www.mutewatch.com

I Röhsska museets showroom visas sedan några år tillbaka unika, nya designprodukter.  Exempelvis ”den osynliga” cykelhjälmen Hövding, företaget LampGustafs taklampa Stitch, Martin Westers specialframtagna longboard Catapultas och nu senast Creatables produkter tillverkade av spillmaterial från industrin.

Röhsskas Butik & Showroom vill förhöja upplevelsen för besökarna genom att erbjuda unika, aktuella och relevanta varor. I samarbete med välkända designers, konsthantverkare och företag bygger butiken upp ett sortiment med produkter som ligger i framkant inom design, mode och konsthantverk.

Kommentarer (0)