Nya Kvinnotryck: Varning för barndom!

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2016 15:22 CEST

Kvinnotryck nummer 3 har tema barn. Barn berör oss alla, oavsett om vi har egna eller inte. Ingen förnekar barndomens betydelse för våra liv som vuxna. Trots det utnyttjas barn på alla tänkbara vis för att tillfredsställa andras behov.

– I det här numret har Kvinnotryck försökt se vad som döljer sig bakom dimridåerna av välklingande fraser om alla barns rätt till trygghet, säger Kvinnotrycks redaktör Unni Drougge.

– Det var ingen vacker syn vi mötte där. Barnens uppväxtarena är i själva verket ett minfält där rå kommers, politiska rävspel, hänsynslös lagstiftning, kollapsande kärnfamiljer och sexuell exploatering drabbar dem som står i störst behov av skydd, de som ska stå rustade för att en dag ta över hela skiten.

Lite av innehållet:

"Ligg där och skrik!" - författaren Helena Granström och journalisten Kajsa Ekis Ekman snackar barnomsorg.

"Den helige fadern" - vålrdverkare, frånvarande, spermadonator - men viktigast i världen.

Elaine Eksvärd om pedofilkramarna. Och det mest tabubelagda om allt: "Hjälp, jag ångrar mitt barn!"

Och mycket, mycket mer om kvinnor - för kvinnor. Och alla andra som kallar sig feminister.

Beställ din prenumeration här: www.roks.se/kvinnotryck