Katalog 2017

Rolfs Flyg & Buss problem vid katalogsläpp 2017

Nu har 2017 års katalog från Rolfs Flyg & Buss släppts. I vanlig ordning är den tjockare och större än året innan. 2017 ryms ca 250 olika rundresor på över 2 000 avgångar.

- ”För oss är det här den bästa tiden på året. När ett helt års produktion avslutas och vi får känna på resultatet i fast form. Vi är otroligt nöjda och jag är stolt över vår produktions- och marknadsavdelning som har jobbat stenhårt under året.”, säger Emanuel Karlsson, VD Rolfs Flyg & Buss.

Men större och mer är inte alltid bättre. Katalogen har i år blivit så pass tjock att den inte går ner i allas brevlådor utan får läggas utanför dörren.

-”För vissa var det säkerligen en stor överraskning att finna 2017 års katalog utanför dörren, fast för de flesta ressugna svenskar så har katalogen levererats precis som tidigare år ,rakt ner i brevlådan, säger Jesper Gunnarsson, VTD

Utöver postvägen så distribueras även katalogen genom mässor, resebyråer och på resor.

- ”Julmarknadshelgerna är väldigt stora för oss. Över 8 000 resenärer åker till olika orter runtom i Europa och naturligtvis ser vi till att alla resenärer har ett exemplar av Gruppresor 2017 i handen vid resans start. Jag tror inte det faktum att katalogen inte går ner i några brevlådor kommer få större konsekvenser. Våra kunder är trogna och förväntar sig en katalog den här tiden. Kommer den inte fram så hör de av sig.”, avslutar Emanuel