Södra Sveriges största konferens och resort blir Svanencertifierat

Ronneby Brunn tar nu steget för en hållbar miljö och har klarat Svanens hårda krav för att få bli certifierade.

Svanen märkningen innebär att hotellettar ett krafttag om miljöarbetet i de dagliga rutinerna. Detta kräver engagemang och utbildning från personalen samt ett miljötänk i hela verksamheten.

Syftet med Svanen certifieringen är att hjälpa konsumenter välja de ur miljösynpunkt bästa produkterna på marknaden. Kriterierna är hårda, bland annat ställs krav om innehåll och användning av kemikalier, utsläpp till luft, vatten och mark, energi- och resursanvändning samt avfallshantering. Svanen ställer också krav på bra kvalitet och funktion.

”Att jobba för en hållbar miljö ser vi som en självklarhet och är i många fall ett krav från våra kunder. Ronneby Brunn har tidigare haft ett eget miljöprogram men tar nu steget fullt ut och vi har jobbat hårt hela hösten för att kunna bli godkända av Svanen. Svanen hjälper oss att konkretisera och dokumentera vårt miljöarbete, vilket är förutsättningen för att minska vår miljöpåverkan. Certifieringen är en kvalitetsstämpel på att vi är aktiva i miljö- och hållbarhetsfrågor. Det är inte lätta krav så vi är väldigt stolta över att vi nu är fullt ut miljöcertifierade!”– Säger Marcus Thell vVD

• Resor

• spa
  • hotell
  • konferens
  • svanen
  • ronneby brunn
  • blekinge convention center
  • blekinge

• Blekinge

Ronneby Brunn är en av sydöstra Sveriges största resortanläggningar. Hotellet har rötter från 1897 och är omgivet av en ljuvlig Brunnspark, som också blivit utsedd till Sveriges vackraste park.  Ronneby Brunn är en komplett konferensanläggning med hög ambitionsnivå och restaurangen, förädlar lokala råvaror från land och hav och dukar upp för middagar med show och dans. Ronneby Brunn SPA erbjuder gäster hälsa och välbefinnande i ljuvlig miljö.

Ronneby Brunn Hotell är en del av Norlandia Hotel Group.

Norlandia Hotel Group äger idag 17 hotell i Norge och Sverige som drivs av NHG Management. Vars kärnverksamhet är hotelledning och hotellen är självständiga bolag som drivs under olika varumärken.

Marcus Thell

Presskontakt vVD PR, Försäljning, Marknad 0457-75011