​PUBLIKREKORD FÖR STJÄRNJUL

Anrika julshowen Stjärnjul i Stockholm slår i år nytt publikrekord. Över 9000 har redan köpt biljett till någon av de fem föreställningarna. Premiären på lördag den 10 december är i princip slutsåld. SE BILD

– Tänk att idén att låta kända artister sjunga till en jättekör, som även gör egna nummer, nu har vuxit till att bli en av Stockholms största julkonserter! Det känns fantastiskt, säger Stjärnjuls regissör Jan Alexandersson.

I år gästas Stjärnjul av artisterna Nina Söderquist, Bruno Mitsogiannis och Janne Åström, med Björn Kjellman som konferencier. Grammyvinnaren Mattias Bylund leder ett 15-mannaband.

Julkonserten Stjärnjul startade 1993 med Tommy Körberg som gästartist, och snart har halva den svenska artisteliten gästat denna show. Den sätts i år upp för 24:e året i rad av de två körerna Rönninge Show Chorus och The EntertainMen med totalt nära 200 sångare, och spelas fem gånger i Filadelfiakyrkan i Stockholm den 10, 16 och 17 december.

– Mitt mål är att årets rekordstora publik skall vandra hem i decembernatten uppfyllda av musik och med ett leende på läpparna, lite varmare i själen, och ha något att tänka tillbaka på under julhelgen avslutar Jan Alexandersson.

För mer information om föreställningen kontakta
Jan Alexandersson, Regissör, 0736-45 50 15

För frågor om pressmaterial och biljetter kontakta
Anders Bergström, Marknadsansvarig, 0704-41 15 78