Nya Roslagsmarschen arrangeras för fjärde året

Den 15 september anordnas den fjärde upplagan av Nya Roslagsmarschen och bokningen är nu öppnad. Marschen är ett populärt vandringsevent på Roslagsleden som passar såväl vardagsmotionären som den vane löparen. Deltagaren väljer själv sin sträcka och oavsett längd utlovas en social naturupplevelse!

I år har vandringen sin målgång i Grisslehamn, där Hotell Havsbaden under våren slår upp portarna i ny regi efter en omfattande renovering.

– Nya Roslagsmarschen har blivit ett uppskattat socialt vandringsevent som bjuder deltagarna på en unik naturupplevelse. I år är vi extra glada över att kunna erbjuda paketpriser som inkluderar mat och boende på Havsbaden, för den som vill avsluta dagen med en avkopplande stund på det nya hotellet, säger Therese Carlström, Visit Roslagen.

Längs med vandringen bjuds deltagarna på fika och matstationer och i målområdet utlovas underhållning och aktiviteter.

– Med Nya Roslagsmarschen vill vi skapa ett brett event som återkommer årligen i olika delar av Roslagen och ger såväl Roslagsbor som besökare möjlighet att upptäcka vår fantastiska Roslagsled och dess delar, säger Malin Hellkvist, Visit Roslagen.

Under 2017 års marsch deltog över 450 personer på de olika sträckorna (1,2 eller 3 mil).

Här kan du läsa mer om Roslagsmarschen

Fakta:

Nya Roslagsmarschen anordnas av destinationsbolaget Visit Roslagen i samarbete med Föreningen Nya Roslagsmarschen.

Kontaktpersoner:

Therese Carlström, Visit Roslagen