Ross tar hem första projekt i Norge!

Efter två års noggranna förberedelser och analys av markanden i Norge har nu Ross på allvar börjat erbjuda sin exklusiva och unika design till landets innevånare. Tillsammans med den ledande entreprenören på den Norska privatmarknaden, Ansnes A/S, erbjuder Ross ett nytt och starkt alternativ till den som önskar ett kvalitétsboende utöver det vanliga i Norge. Två projekt erbjuds under 2013.

Den första lyckliga beställaren har nu signerat en uppdragsbekräftelse på en 400 kvadratmeter exklusiv design. Projektet kommer att presenteras innan årets slut och ambitionen är att ta fram ett hus som kan vara med om titeln som Norges vackraste villa 2014!

Husen kommer att produceras i samma höga och kända Rosskvalité som de svenska beställarna vant sig vid genom åren. Det betyder platsgjutna stommar, energibesparande konstruktioner, låg/nollenergi hus, intelligenta styrsystem för el, ventilation, ljud och bild, tidlös design och ett högt andrahandsvärde. Målet är att inom de närmsta två åren erbjuda upp till 12 hus om året i Norge.

Ross Arkitektur & Design AB har sedan 1996 varit ledande med att erbjuda egen unik design för specialritade exklusiva villor där gränsen mellan konst och arkitektur suddats ut. Varje projekt har till fullo kommit till sin rätt genom intelligent byggkonstruktion, moderna sunda byggmaterial och en alltid närvarande nyfikenhet på nya lösningar. Ross unika design gör det omöjliga möjligt. Live in a Work of Art!