Läcksäker matlåda Splash Box från ECOlunchbox

Läcksäker matlåda Splash Box från ECOlunchbox

Tycker du också att det är svårt att få din lunchlåda att stå upprätt i ryggsäcken eller väskan hela vägen till skolan/jobbet? Är du rädd för att upptäcka att maten har läckt ut? Svaret på alla dina problem heter Splash Box från ECOlunchbox - en läcksäker matlåda.

Behovet av en läcksäker matlåda kan ibland uppstå, speciellt när du ska frakta din mat. Lösningen för detta heter Splash Box från ECOlunchbox. Med hjälp av denna smarta matlåda slipper du vara rädd för att innehållet ska läcka ut och du kan dessutom eliminera användandet av engångsplaster vid lunchtid då du återanvänder den om och om igen.

• Rymmer cirka 700 ml, perfekt för en portion mat
  • Går utmärkt att köra i diskmaskin
  • Går att använda som kastrull på ett friluftskök

Lätt och tålig matlåda
Silikonlocket har greppvänliga flärpar som gör det enkelt att öppna och stänga locket. Just kombinationen av rostfritt stål och silikon gör denna matlåda lättare och mycket tåligare än t ex lådor av glas. Den är också stapelbar för enkel förvaring i skåp när den inte används. Det är en matlåda av rostfritt stål (304) med ett lock av silikon som är helt fritt från ftalater, BPA och andra hormonstörande ämnen.

» Läs om andra smarta produkter från ECOlunchbox här!

För mer information, kontakta:
Michael Carlander, produktchef
Direkt: 073-500 20 10