Nyhet Kupilka 12 junior cup |  Prisregn över Firesteel 8

Nyhet Kupilka 12 junior cup | Prisregn över Firesteel 8

Kupilka har arbetat hårt för sina framgångar och det har verkligen lönat sig. Tändstålet Firesteel 8 är ett resultat av samarbete med överlevnadsexperten Karu Survival och samma produkt har redan gjort succé genom att kamma hem pris på årets ISPO Outdoor Awards i kategorin Outdoor/Tools & Equipment. Nu har Firesteel 8 även belönats med pris från Scandinavian Outdoor Awards i kategorin Hardware.

Ny juniorkåsa
Framgångarna gör inte att Kupilka stannar av i takten. Tvärtom - de fortsätter utveckla fantastiska produkter. Den senaste i raden är Kupilka 12 junior cup som ska väcka barnets lust att utforska och inspireras av naturen. Kupilka 12 junior cup finns i 4 härliga färger och är den perfekta första kåsan för barnet att ha med sig på en fika utomhus eller för att skapa minnen tillsammans med runt lägerelden.

Hållbart producerad och tillverkad i eget biomaterial
Kupilka 12 junior cup är precis som alla företagets produkter producerad i Finland under en process som är helt och hållet koldioxidneutral. Kåsan själv är tillverkad i företagets egna biomaterial som består av 50% träfiber från certifierade finska skogar samt 50% polypropylene.

Kupilka 12 junior cup kommer finnas i välsorterade outdoor-butiker och det rekommenderade utpriset är 130 SEK. Vill du veta mer om Kupilka 12 junior cup? Läs mer här

För mer information, kontakta:

Michael Carlander, Produktchef Roswi AB

Cecilia Theisinger, Pressansvarig Roswi AB

Bland de kända varumärkena finns SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, Cabeau med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.