Roswi AB ny distributör för Powertraveller

Roswi AB ny distributör för Powertraveller

Roswi AB är stolta över att kunna presentera ett nytt samarbete med varumärket Powertraveller. Powertraveller designar, utvecklar och producerar flera innovativa portabla laddningslösningar. Så att du kan ladda vart du än är. Roswi börjar från 1 januari 2016 att representera varumärket.

Oavsett om du befinner dig på en picknick eller ute i vildmarken kan det bli ett problem om exempelvis din telefon laddar ur. Portabla laddningslösningar finns det idag många av, men även dessa behöver på något sätt laddas upp och kan även ladda ur.

Kapaciteten i Powertravellers produkter är det som skiljer dem från mängden. Att kunna ladda till exempel en iPhone 2-4 gånger är en stor fördel. En stor fördel är även att ha kapacitet att ladda en iPad till hundra procent. Det kan många av Powertravellers laddningslösningar göra.

Ladda via solcell eller veva
Powertraveller har tänkt steget längre och anpassar sig perfekt till aktiviteter utomhus då deras produkter kan ge ström från exempelvis solceller eller när du vevar igång din portabla laddare. Du kommer tack vare dessa smarta lösningar alltid kunna ladda din enhet, vart du än är.

– Powertraveller är ett varumärke som ligger helt rätt i tiden med tanke på dagens ständigt uppkopplade människa. Vi ställer numera samma krav på att ha tillgång till ström oavsett om vi är hemma, på kontoret, ute och reser eller befinner oss i vildmarken, säger Michael Carlander, Produktchef Roswi AB.

Roswi börjar representera Powertraveller från 1 januari 2016
Roswi kommer att börja representera Powertraveller från 1 januari 2016. För att få mer information om hur du beställer produkter från Powertraveller, maila info@roswi.se eller ring 08-505 665 00.

Kika på hela sortimentet här!

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christopher Carlander, VD
christopher.carlander@roswi.se

michael.carlander@roswi.se

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Produktchef 073-500 20 10