SIGG lanserar dubbelväggiga glastermosar och termosar med enhandsgrepp

SIGG lanserar dubbelväggiga glastermosar och termosar med enhandsgrepp

En höstnyhet från SIGG är "SIGG Hot & Cold Glass", praktiska termosar tillverkade av dubbelväggigt glas. Samtidigt släpper de "SIGG Hot & Cold One" - den smarta termosen för kalla och varma drycker, nu med enhandsgrepp.

SIGG Hot & Cold GLASS
En glastermos utan att bränna dig? När SIGG får vara med och bestämma blir allt möjligt. Tack vare dubbelväggigt glas hålls varma drycker varma utan att du bränner fingrarna och kalla drycker förblir kalla utan kondens. Glastermosen är idealisk för ALLA drycker, från te till vatten!

Fler fördelar med glas är att det bevarar smaken av drycken och bibehåller dess renhet. Du kan också enkelt se innehållet. Glaset är 100 % återvinningsbart material. Allt material som är använt är BPA-fritt. Och kom ihåg, glasflaskor kan gå sönder, så hantera dem varsamt.

Glastermosarna kommer i storleken 0,4 liter, med möjlighet att köpa till silikongrepp i olika färger.

SIGG Hot & Cold ONE
Den befintliga serien SIGG Hot & Cold får nu en ny familjemedlem - SIGG Hot & Cold ONE, en lättanvänd termos med enhandsgrepp, perfekt för dig som alltid är i farten.

SIGG Hot & Cold ONE erbjuder smarta termosar för dig som vill ha med sig varmt te/kaffe eller kall dryck varje dag. Låt flaskan ligga i solen och drick ändå iskallt vatten. De är läcksäkra och har en snygg, smal och stilfull design. Korkens design är inspirerad av den ursprungliga SIGG-flaskans kork. Korken på SIGG Hot & Cold ONE passar alla rostfria ståltermosar SIGG Hot & Cold i storleken 0.3 och 0.5 liter.

SIGG Hot & Cold ONE är tillverkad av rostfritt stål som går att återvinna till 100 %. Termosen varken tar eller ger smak till vätskan som förvaras i den. Fri från BPA och ftalater.

Besök oss gärna på Inköpsdagar Outdoor 9-11 augusti på Steninge Slottsgalleria där vi ställer ut och visar nyheter som dessa i monter M15. Vi ställer även ut på Promotionmässan 18-20 augusti i monter C:30 samt Formex 19-22 augusti i monter B11:20.

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Produktchef 073-500 20 10