Rototest presenterar innovation för kalla testmiljöer på SATS 2014

Nästa vecka går SATS 2014 (Swedish Automotive Testing Seminar) av stapeln i Arvidsjaur. Sju år i rad har Centre for Automotive Systems Technologies and Testing (CASTT) arrangerat SATS som en mötesplats mellan forskare, entreprenörer och biltillverkare från hela världen. I år deltar också svenska Rototest med föredrag om kvalitetssäkring i kallt klimat.

- SATS är ett viktigt exempel på hur svensk forskning och entreprenörskap samverkar i den absoluta framkanten av fordonsutvecklingen. Vi är glada att medverka i detta sammanhang och bidra till att driva utvecklingen framåt, säger Christian Nordberg, VD på Rototest.

Rototest har i 25 år utmärkt sig med sina högpresterande lösningar för testning av fordon och dess drivlinor men nu tar man ett ytterligare steg inom testning i extrema klimat. Med sin senaste innovation ROTOTEST® Energy™ CP (Climate Protection) erbjuder Rototest nu den yttersta mätnoggrannheten även för hela temperaturspannet från -35°C till +40°C.

ROTOTEST® Energy™ serien är anpassad för fordonsindustrins utveckling av både standard, hybrid- och elbilar. Denna navkopplade teknologi är världspatenterad och finns i drift i mer än
100 system jorden runt. Rototest jobbar ständigt för att möta fordonsindustrins behov av att kunna testa nya saker, på nya sätt och mycket noggrannare.

För mer information: Christian Nordberg, VD, Rototest International AB, Tel: +46 73 374 93 03