Stort intresse för Rototilt vid mässa i Danmark

Nyhet   •   Jan 30, 2014 11:13 CET

Över 3500 personer besökte ScanMek, ett Öppet Hus som vuxit till en mindre mässa. Totalt fanns ca 20 utställare på plats och Indexators Rototilt fick ett mycket bra mottagande av besökarna.

- Intresset för våra produkter var stort, meddelar Anders Ehrnberg, säljare hos Indexator Rototilt Systems som var på plats tillsammans med tekniker Jan Brand samt Jakob Möller Pedersen säljare och Ulrik Lehman Christensen tekniker på Skovteknik, den Danska importören av Rototilt.

Scantruck A/S i Skive, som är en av de Danska leverantörerna av Rototilt, ordnar årligen utställningen ScanMek. Detta var det femte året och slog alla rekord i både besökarantal och sålda maskiner - över 20 miljoner danska kronor på en helg. Mässan pågick i två dagar.

- Vi fick sälja en Rototilt direkt på plats och vi har med oss flera kontakter, berättar en nöjd Jakob Möller Pedersen på Skovteknik. Det var extra roligt med uppmärksamheten som kunderna visade Indexators Rototilt, fortsätter han. Vikten, den oljefyllda rotorkroppen samt den höga finishen fick stor uppmärksamhet, avslutar Jakob.

Under mässan bjöds besökarna på mat och det fanns en hoppborg för barnen i form av en grävmaskin.
- Det var ett mycket välordnat arrangemang där vi gjorde bra ifrån oss, summerar Anders Ehrnberg.