Indexator Rototilt Systems AS slår upp portarna i Norge

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2014 16:15 CEST

Under oktober öppnar Indexator Rototilt Systems AS kontoret i Skedsmokorset, Akershus, 19 km nordöst om Oslo. I de nyrenoverade lokalerna samsas försäljningskontor med visningsyta, fullutrustad serviceverkstad och reservdelskontor. I och med detta är det också klart med bemanningsstyrkan. Satsningen är ett led i att öka närvaron på den lokala marknaden och förbättra servicen ytterligare.
- Norge är en av våra viktigaste marknader och vi satsar nu för fullt med ett eget bolag på plats, berättar försäljnings- och marknadschef Per Väppling.

Indexator Rototilt Systems AS kommer till att börja med ha fyra anställda och vissa delar kommer skötas från moderbolaget i Sverige. För de lokala kunderna innebär det ökad service då man har egna lokaler, egen personal och eget reservdelslager på plats.

-  Vi har fått tag i personal med bra erfarenhet och flera år i branschen, säger Per Väppling Försäljnings- och marknadschef och fortsätter. Ekonomi och orderhantering kommer skötas från bolaget i Sverige medan det Norska bolaget stöttas av Area Manager Hans Röring.

Lokalerna i Skedsmokorset är totalrenoverade och har en fullutrustad verkstadsdel. Det finns även en butiksdel med ett reservdelslager för att kunna erbjuda snabb service till kunderna. Under oktober månad kommer verksamheten succesivt startas upp med prio på reservdelar.

Bemanningsstyrkan består av Country Manager Finn Thrane Johansen, reservdelsansvarig Per Iversen och servicetekniker Björn Skribeland. Ytterligare en mekaniker/tekniker håller på att rekryteras.

-  Det känns spännande att vara med i ett uppstartsläge, trots att Indexator och Rototilt® funnits sedan länge i Norge, meddelar Finn Thrane Johansen. Finn har en bred erfarenhet då han jobbat med försäljning och eftermarknadsfrågor i över 15 års tid, bland annat på PON i Oslo.

Vid frågor kontakta Per Väppling, försäljnings- och marknadschef Indexator Rototilt Systems AB, tlf. + 46 (0)70 347 22 54, e-post per.vappling@indexator.com

För högupplösta bilder Anna-Clara Fridén, marknadskoordinator, tfn. +46 70 675 13 97,
e-post anna-clara.friden@indexator.com

Indexator Rototilt Systems AB är en av marknadens ledande tiltrotatortillverkare och kan presentera ett komplett program för grävmaskiner med Rototilt, styrsystem och redskap. Kvalitet, driftsäkerhet och lägsta energiförbrukning är i världsklass. Några av produktens alla fördelar är oljefylld rotorkropp för bästa livslängd och ekonomi, låg bränsleförbrukning med marknadens lägsta vikt, låga effektförluster tack vare optimerad hydraulik. Indexator Rototilt Systems AB är en del av Indexator Group där även Indexator Rotator Systems AB ingår. Koncernen har ca 250 medarbetare och omsätter ca 550 milj SEK.