Indexator Rototilt Systems etablerar sig i Storbritannien

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 14:54 CEST

Tiltrotatortillverkaren Indexator Rototilt Systems i Vindeln etablerar sig i Storbritannien och lanserar hela sitt produkt- och tillbehörsprogram för grävmaskiner.

Rototilt Systems är med sina röda tiltrotatorer för grävmaskiner en världsledande tillverkare och är välkänt i Skandinavien och stora delar av Europa. Nu kommer turen till Storbritannien.

- Vi har under en period bevakat Storbritannien som en intressant och växande marknad för oss att utveckla. Det finns en stor grävmaskinsflotta i landet med hög utvecklingspotential för tiltrotatorer. Valet att etablera oss i Storbritannien är en del av vår kraftfulla marknadssatsning som vi gör med tonvikt på internationell expansion, säger Per Väppling Försäljnings och Marknadschef, Indexator Rototilt Systems.

Indexator Rototilt Systems lanserar hela sitt kompletta modellprogram med tillbehör och styrsystem och inleder ett nära samarbete med två branschkända partners, Tim Wood och Tom Lomax som kommer att ansvara för både försäljning, installation och support över hela Storbritannien.

- Rototilt är ett känt premiumvarumärke och tillsammans med våra samarbetspartners kan vi redan från början stå för ett tryggt och komplett erbjudande vilket vi vet att den brittiska marknaden efterfrågar och som kommer våra återförsäljare, kunder och slutanvändare tillgodo, berättar Per Väppling.

Startskott i september

Försäljningen av Rototilt i Storbritannien påbörjas omgående och ett showroom är etablerat. Första marknadsaktiviteten sker redan denna vecka på mässan APF den 18-20 september.

För mer information, kontakta:

Per Väppling, Försäljnings- och marknadschef, tfn 070-347 22 54

Per Norell, Kommunikationschef, tfn 070-350 95 03

Indexator Rototilt Systems AB är en av marknadens ledande tiltrotatortillverkare och kan presentera ett komplett program för grävmaskiner med Rototilt, styrsystem och redskap. Kvalitet, driftsäkerhet och lägsta energiförbrukning är i världsklass. Några av produktens alla fördelar är oljefylld rotorkropp för bästa livslängd och ekonomi, låg bränsleförbrukning med marknadens lägsta vikt, låga effektförluster tack vare optimerad hydraulik.