Indexator Rototilt Systems vässar kvalitetsarbetet med ny Kvalitets- och miljöchef

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2013 13:04 CET

Teknikföretaget Indexator Rototilt Systems som tillverkar tiltrotatorer för grävmaskiner, fortsätter sin satsning på kvalitet och miljö. Moa Hedestig har tillträtt den nya tjänsten som företagets Kvalitets- och miljöchef.

Moa Hedestig är 31 år och har en bred erfarenhet inom Indexator. Moa är utbildad Civilingenjör inom Industriell Ekonomi med inriktning mot kvalitetsteknik och har arbetat hos Indexator i sex år. Hon började karriären redan som student med sitt examensarbete och arbetade under studietiden extra som CNC-operatör. Sedan anställdes Moa inom avdelningen för Produktionsteknik där hon varit produktionstekniker och tillförordnad gruppchef.

Indexator Rototilt Systems lägger stor vikt vid utveckling och förbättringsarbete, något som blir ännu tydligare med Moa Hedestigs roll.

- Indexator Rototilt Systems är ett intressant företag och jag ser en stor potential i företagets utveckling. Jag tror att mitt visionära tänkande och min vilja att se förändring kommer att vara en stor tillgång. Dessutom blir det riktigt roligt att stärka vårt redan goda arbete inom miljö och kvalitet, säger Moa Hedestig.

Moa kommer att ansvara för det operativa och strategiska arbetet med företagets kvalitets- och miljöfrågor riktat både mot Indexators egen verksamhet men även mot leverantörer. Vidare kommer Moa att arbeta strategiskt med vissa av företagets utvecklingsfrågor och vara delaktig inom produktutvecklingsprojekt.

Indexator Rototilt Systems AB är kvalitetscertifierat inom ISO 9001, miljöcertifierat inom ISO 14001 samt arbetsmiljöcertifierat inom ISO 18001. Indexator har i omgångar prisats för sitt jämställdshetsarbete. Därtill genomsyras hela organisationen av företagets filosofi.

För mer information, kontakta:

Moa Hedestig, kvalitets- och miljöchef, tfn 0933-232 19, moa.hedestig@indexator.com

Tord Johansson, produktionschef, tfn 0933-232 09, tord.johansson@indexator.com

Indexator Rototilt Systems AB är en av marknadens ledande tiltrotatortillverkare och kan presentera ett komplett program för grävmaskiner med Rototilt, styrsystem och redskap. Kvalitet, driftsäkerhet och lägsta energiförbrukning är i världsklass. Några av produktens alla fördelar är oljefylld rotorkropp för bästa livslängd och ekonomi, låg bränsleförbrukning med marknadens lägsta vikt, låga effektförluster tack vare optimerad hydraulik. Indexator Rototilt Systems AB är en del av Indexator Group där även Indexator Rotator Systems AB ingår. Koncernen har ca 250 medarbetare och omsätter ca 550 milj SEK.