Ökad försäljning i Nordamerika medför flytt till större lokaler för Rototilt Inc

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2019 15:58 CET

Nya huvudkontoret i Brantford, Kanada.

Stigande försäljningssiffror och ökande antal förfrågningar efter Rototilts tiltrotatorsystem är två av orsakerna till att Rototilt Inc., Rototilts Nordamerikanska dotterbolag, har flyttat sitt huvudkontor i Brantford, Kanada. - Detta är ett viktigt strategiskt steg för att kunna expandera vår verksamhet på den nordamerikanska marknaden, förklarar Chris Copeland, General Manager för Rototilt Inc.

Den nya anläggningen ligger fortfarande i Brantford, Kanada, men består nu av en yta på 1 600 kvadratmeter.

- Att flytta till nya lokaler betyder mycket för oss i vår ambition att expandera Rototilts verksamhet i Nordamerika. Det extra utrymmet gör det möjligt för oss att öka vårt lager för reservdelar, tillbehör och tilltrotatorer, samt ge oss kontorsutrymmen som krävs för att tillgodose behoven hos vårt växande team. Dessa är alla mycket viktiga faktorer för att ge bästa möjliga support till våra kunder, säger Chris Copeland.

Rototilt Inc. har funnits i Nordamerika i över 12 år och har under de senaste åren haft en snabb försäljningsökning.

- Intresset för Rototilts tiltrotatorsystem har verkligen ökat under de senaste åren. Vår flytt kommer att göra det möjligt för oss att möta den ständigt växande efterfrågan på våra produkter. Vi har nya förfrågningar från alla regioner i Nordamerika, plus en växande bas av befintliga kunder som utökar sin flotta, säger Phil Lucoe, Sales and Marketing Manager hos Rototilt Inc.

Rototilt Inc. grundades 2007 i Brantford Ontario för att erbjuda försäljning och support till Rototiltkunder i hela Kanada och USA. Rototilt Inc. har ett omfattande lager av Rototilt-tillbehör och reservdelar, samt erbjuder en fullständig ombyggnadsfacilitet för att förlänga livslängden på kundernas tiltrotatorer efter flera års användning. Eftermarknadens supportteam är tillgängligt för att ge återförsäljarna teknisk support samt assistera dem vid installation och service av Rototilts produkter.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Chris Copeland, General Manager
chris.copeland@rototilt.com

Office + 1 519 754-2195

Phil Lucoe, Sales and Marketing Manager
phil.lucoe@rototilt.com
Office +1 519 754-2195

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.