Optimerad avjämningsbalk från Rototilt

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2019 13:00 CEST

Avjämningsbalken premiärvisas under Bauma-mässan 8-14 april.

Med Rototilts avjämningsbalk effektiviseras arbetet med planering av vägar och större markytor ytterligare. Tillsammans med Rototilts tiltrotatorer och maskinfästen ger avjämningsbalken ett perfekt planeringsresultat med färre maskinförflyttningar.

Rototilts avjämningsbalkar finns i bredderna 1,5 m, 2 m, 2,5 m och 3 m. De är utformade i mycket slitstarkt stål och levereras med en justerbar rulle samt kullager av högsta kvalitet. Slitdelar i stålkvalitet HB450 borgar för en lång livslängd.

Avjämningsbalkenär förberedd för att förenkla montering av GPS för grävsystem som med Rototilts RPS-funktion möjliggör optimal kontroll.

Avjämningsbalken premiärvisas på Bauma 8-14 april tillsammans med en rad nya redskap som ytterligare förstärker Rototilts position som en komplett systemleverantör för den internationella entreprenadmarknaden.

För mer information, vänligen kontakta:

Markus Olofsson, Försäljningschef Sverige, Rototilt Group AB
E-post: markus.olofsson@rototilt.com

För bilder kontakta:
Anna-Clara Fridén, Digital Marketing Manager, Rototilt Group AB
E-post: anna-clara.friden@rototilt.com

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.