Positiva vindar när Rototilt ställer ut på Conexpo

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2017 15:01 CET

Rototilt® i Kanada

Denna gång har tiltrotatortillverkarens monter guldplacering och kommer genomföra livedemonstration med två grävmaskiner.

Företaget Rototilt har funnits länge på den nordamerikanska marknaden med eget bolag i 10 år. Satsningen fortsätter och på den stora entreprenadmässan Conexpo i Las Vegas visar man upp sig med två grävmaskiner som kör demonstration av tiltrotatorer och redskap.

- Jag har mycket positiva förväntningar inför Conexpo med tanke på den centrala monterplaceringen. Vi har sett effekten av att visa upp oss på mässan där fler och fler tar till sig konceptet, säger Gerry Mallory, General Manager Rototilt North America.

Rototilt har ”Gold ticket”-monter G2217. Conexpo-Con/AGG är 7-11 mars i Las Vegas, USA.

- Exportmarknaderna är det område där vi ser intressanta möjligheter till tillväxt. Vi siktar på att öka exportandelen med 50 % inom de närmaste fem åren. Det är en väldigt offensiv målsättning, säger Per Väppling, Marknads- och försäljningschef Rototilt Group AB.