Rafflande X-TRIAL uppvisning hos Indexator Rototilt Systems under MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 23:43 CEST

Spännande motorcykeluppvisning, X-TRIAL, utlovas i Indexator Rototilt Systems monter på fredag och lördag under MaskinExpo, 22-24 maj i Stockholm. Två av Sveriges ledande X-trialkillar, Emil Gyllenhammar och Anton Lorensson, kommer bjuda på en trixig och dramatiskt show på en bana byggd med Rototilt® och en grävmaskin.

X-TRIAL är motorcykelsporten med en gladiatorliknande stämning på arenan där man som publik snabbt lever sig in i känslorna hos förarna, man får på nära håll se fysikens lagar brytas i åkning som skulle få en trollkarl att tappa hakan. Att få uppleva en motorcykel pressa ur all effekt för att sedan flyga 3-4 meter upp i luften med en förare i full kontroll på ett avstånd av bara någon meter är helt otroligt...

Föraren Emil Gyllenhammar, 26-år från Partille, är tre gången nordisk mästare och två gången svensk mästare i X-TRIAL. Dessutom har han en meriterande 3:e plats från Junior-VM på sin meritlista. Med sig har han Anton Lorensson, 19 år från Göteborg, som trots sina unga år redan är svensk juniormästare, har en 4:e plats från SM, en 3:e plats från nordiska juniormästerskapet samt en 4:e plats i Youth EM.

Uppvisningen kommer äga rum i demoområdet i Indexator Rototilt Systems monter (1145). Där bygger grävmaskinen utrustad med Rototilt® upp banan som Anton och Emil sedan kommer köra på. De lovar att bjuda på trix, spänning och dramatik. Uppvisningen kommer att ske fredag och lördag, kl 11.00, kl 13.00 och kl 15.00.

Vid ytterligare frågor kontakta Anna-Clara Fridén, Marknadskoordinator Indexator Rototilt Systems, anna-clara.friden@indexator.com, 070-675 13 97,

Indexator Rototilt Systems AB är en av marknadens ledande tiltrotatortillverkare och kan presentera ett komplett program för grävmaskiner med Rototilt, styrsystem och redskap. Kvalitet, driftsäkerhet och lägsta energiförbrukning är i världsklass. Några av produktens alla fördelar är oljefylld rotorkropp för bästa livslängd och ekonomi, låg bränsleförbrukning med marknadens lägsta vikt, låga effektförluster tack vare optimerad hydraulik. Indexator Rototilt Systems AB är en del av Indexator Group där även Indexator Rotator Systems AB ingår. Koncernen har ca 250 medarbetare och omsätter ca 550 milj SEK.