Rototilt breddar redskapsprogrammet med effektiv asfaltsskärare

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2019 08:00 CEST

Rototilt® förstärker sin position som en komplett systemleverantör för den internationella entreprenadmarknaden genom att bredda sitt redskapsprogram med en serie effektiva asfaltsskärare.

Rototilt® asfaltskärare är perfekta för arbete med kabel- och rörinstallation. Modellerna är konstruerade för att ge optimala snitt som undviker fördyrande omkostnader med asfalt som grävs bort i onödan. Förutom effektiv skärning av asfalt möjliggör den lätta konstruktionen precisionsskärningar på gräsmattor.

Modellerna är utformade med en låskil på axeln som gör byte av skärhjulet enkelt. Slitdelar i stålkvalitet HB500 borgar för en lång livslängd. Rototilt® asfaltskärare släpps nu i tre storlekar; S45, S50 och S60, och premiärvisas på Load Up North i Sverige 29-31 augusti men finns nu tillgängliga på alla Rototilts marknader världen över.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Markus Olofsson, Försäljningschef Sverige, Rototilt Group AB
E-post: markus.olofsson@rototilt.com

För bilder, vänligen kontakta:
Anna-Clara Fridén, Digital Marketing Manager, Rototilt Group AB
E-post: anna-clara.friden@rototilt.com

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.