Rototilt breddar redskapsprogrammet med kraftfulla rivtänder

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2019 17:59 CEST

Med en förstärkt konstruktion och slitstål i HB450 både fram, bak och på sidorna är Rototilts rivtänder ett perfekt verktyg för frusen eller hård mark. Ett redskap byggt för att tåla verkligt tuffa tag.

- Vi lanserar nu flera nya redskap som breddar vårt tiltrotatorsystem och erbjuder kunderna en helhetslösning. Med våra tiltrotatorer, maskinfästen, och redskap får användaren dessutom en optimal passform mot maskinen, säger Rototilts produktchef Sven-Roger Ekström.

Rivtandens design är optimerad för Rototilts maskinfästen vilket möjliggör högsta brytkraft. Den har även förstärkt infästning för att klara stora brytmoment.

Rivtanden finns för fästessystemen S60 och S70 och är utrustad med J-tandsystem som standard. Med design för långsiktig produktivitet och enkla byten av slitdetaljer är rivtanden ett starkt tillskott i den växande raden av kvalitetsredskap från Rototilt.

För mer information, vänligen kontakta:

Markus Olofsson, Försäljningschef Sverige, Rototilt Group AB

E-post: markus.olofsson@rototilt.com

För bilder kontakta:

Anna-Clara Fridén, Digital Marketing Manager, Rototilt Group AB

E-post: anna-clara.friden@rototilt.com

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.