Rototilt etablerar dotterbolag i Storbritannien

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2016 08:33 CEST

Per Väppling, Malcolm Long och Hans Röring

Världsledande tiltrotatortillverkaren Rototilt expanderar sin verksamhet och etablerar dotterbolag i Storbritannien.
- Rototilt har blivit väl mottaget i Storbritannien och vi är nu mogna för en etablering med vår egna organisation. Som ett naturligt steg i vår internationella expansion lanserar vi därför Rototilt Ltd från den 1:a Oktober 2016 med Säljchef Malcolm Long i spetsen, berättar
Per Väppling, Försäljnings- och marknadschef på Rototilt Group AB.

Med kundservice och reservdelstillgång i spetsen kommer etableringen underlätta ytterligare för kunderna. Men den ger också en tydlig signal till den brittiska marknaden att Rototilt är här för att stanna.

“Vi startade resan i Storbritannien för två år sedan med importören Tiltrotators-UK och tack vare Tim Wood och hans team har vi en stabil grund att stå på. Vi känner att det nu är dags att ta ytterligare ett kliv framåt och etablerar därför vårt dotterbolag Rototilt Ltd”, berättar Per Väppling. ”Marknaden för tiltrotatorer utvecklas snabbt i Storbritannien och Rototilt planerar att vara en huvudspelare.”

Organisation

Rototilt Ltd kommer sköta försäljning, service, reservdelar och support av Rototilts tiltrotatorer, redskap och tillbehör i hela Storbritannien. Genom dotterbolaget Rototilt Ltd och strategiskt utvalda återförsäljare och servicepartners, med moderbolaget och fabriken i Sverige i ryggen, kan kunderna förvänta sig en hög servicenivå. Teamet med Malcolm Long i spetsen består även av Josh Wood och Steve Ormesher, som både kommer från Tiltrotators-UK, bidrar med stor erfarenhet av produktprogrammet och branschen. Josh kommer initialt att ha en delad roll inom försäljning och kundsupport medan Steve kommer fokusera på installationer och service.

Som auktoriserad återförsäljare på Irland och Nord Irland finns Cullion Plant Services. Aiden O’Neill hos Cullion Plant Services kommer även stötta Rototilt Ltd när det kommer till service och support.

“Vi söker nu efter lämpliga lokaler i England för att kunna hantera produkter och reservdelar”, säger Per Väppling och fortsätter “Och vi kommer att fortsätta bygga vår organisation allt eftersom försäljningen utvecklas”.

Spännande affärsutveckling

“Jag ser stor potential för Rototilts tiltrotatorer och redskap i Storbritannien. Etableringen av ett dotterbolag är ett tydligt tecken att Rototilt är här för att stanna”, säger Malcolm Long.

”De fördelar som en tiltrotator ger när det kommer till tidsbesparing, säkerhet och effektivitet är häpnadsväckande för de nya användarna som har tagit steget – det innebär så många fördelar att de aldrig skulle fundera över att återgår till det ”gamla” sättet”, berättar Malcolm.

“Det glädjer mig att leda Rototilt’s expansion på den Brittiska marknaden. Det är våra 30 år av erfarenhet som skiljer oss från andra tiltrotatortillverkare på marknaden och jag ser fram emot att hjälpa våra kunder dra nytta av tiltrotatorrevolutionen”, avslutar Malcolm.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Malcolm Long, Sales Manager Rototilt Ltd, E-mail: malcolm.long@rototilt.com, Tel: +44 (0)7852299410

Per Väppling, Sales- and Marketing Manager Rototilt Group AB. E-mail: per.vappling@rototilt.com, Tel: + 46 70-347 22 54

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.