Rototilt förlänger avtal med Pon Rental i Norge

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2015 14:00 CET

Pon Rental i Norge förlänger avtalet med Rototilt AS, vilket innebär att Rototilt får leverera tiltrotatorer till Caterpillar grävmaskiner.

- Det känns jätteroligt att vi fått fortsatt förtroende och att vi utvecklar vårt samarbete med Pon Rental, meddelar Country Manager Finn Thrane Johansen hos Rototilt AS.

Pon Rental Norway är Norges största uthyrningsföretag för anläggningsmaskiner och gör en rejäl satsning som innebär att de investerar i minst 200 nya Caterpillar-grävmaskiner till sin hyresflotta under 2016-2017.

- Rototilt har varit huvudleverantör till Pon Rental under 2014/2015 och vi har varit mycket nöjda med produkterna och lösningen, meddelar Morten Tarlebø, Operation Manager hos Pon Rental Norway. Tiltrotatorn från Rototilt har gott anseende och ett bra andrahandsvärde vilket är en fördel när vi säljer våra maskiner efter 2-3 år. Det är också en fördel att Rototilt har ett dotterbolag i Norge som jobbar mot den Norska marknaden, fortsätter han.

Rototilt och Pon Rental har samarbetat sedan Pon Rental startade sin hyresverksamhet i Norge. Maskinerna har fungerat väldigt bra tillsammans med tiltrotatorerna från Rototilt, och behovet av eftermarknad och service har varit lågt.

- För Pon Rental är det viktigt att deras maskiner och tillhörande utrustning fungerar kontinuerligt och utan driftstopp eller haverier, påpekar Hans Röring Area Manager hos Rototilt Group. Erfarenheterna med Rototilt® är mycket goda sedan de tidigare leveranserna och därför blev vi återigen valda som leverantör för kommande 2-årsperiod, tillägger Röring.

Pon Rental är också bekanta med Rototilt® R-konceptet som lanserades våren 2014.

- Den nye produkt serien til Rototilt ser veldig lovende ut og vi gleder oss til 2 nye år, avslutar Morten Tarlebø.

För ytterligare information kontakta:Finn Johansen, Country Manager, 991 53 315, finn.johansen@rototilt.com