Rototilt fortsätter expandera globalt med importör i Australien

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2019 08:53 CET

John Pesch, General Manager på Norm Engineering, Adam Christensen, Tekniker på Norm Engineering och Hans Röring, Export Development Manager på Rototilt

Norm Engineering Pty Ltd är ny importör av Rototilts tiltrotatorer och kringliggande system i Australien. Tiltrotatorer till grävmaskiner är vanligt förekommande i Norden, men i Australien har intresset börjat gro de senaste åren. Fler och fler entreprenörer upptäcker fördelarna med 360 graders rotation och 40 graders tiltning av sina redskap.

- Vi befinner oss fysiskt i två helt olika världsdelar men delar ändå passionen för utrustning till grävmaskiner. Det märks att Norm Engineering verkligen är laddade inför att erövra Australien med konceptet tiltrotatorer, säger Hans Röring, Export Development Manager Rototilt Group AB.

Norm Engineering tillverkar och säljer redskap till kompaktlastare, teleskoplastare, grävmaskiner och traktorgrävare på den Australiensiska marknaden.

- Entreprenadbranschen i Australien kommer att imponeras över ökad mångsidighet och effektivitet tack vare en tiltrotator. Vi ser en enorm potential i samarbetet med Rototilt, säger John Pesch, General Manager på Norm Engineering.

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.