Rototilt Group ny huvudsponsor för Udominate Basket

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 14:42 CEST

Inför basketsäsongen 15/16 är vindelnföretaget Rototilt Group AB en av huvudsponsorerna i Udominate Basket. – Udominate har inlett en spännande resa med höga ambitioner - en resa som faktiskt liknar vår egen, säger Per Väppling marknads- och försäljningschef på Rototilt Group AB.

I våras blev Rototilt Group AB ett helt fristående bolag från Indexator och vill etablera det nya namnet även i närregionen. Udominate och Rototilt har tidigare genomfört några mindre aktiviteter men tar nu steget till ett större samarbete.

- Vi delar både värderingar och höga målsättningar. Udominate siktar på SM-guld och Europacupen. Rototilt ska utveckla sin världsledande position samt etablera sig i mellaneuropa, säger Per Väppling.

Basketmatch i Vindeln, rekrytering och friskvård är några aktiviteter som finns på agendan.

- Rototilt växer och det är viktigt för oss att locka duktiga och kompetenta medarbetare. Tillsammans med Udominate får vi fler ambassadörer och föredömen. Spelare och ledare i Udominate har goda kunskaper i team buildning, friskvård och hälsa, så samarbetet kan komma att se ut på många olika sätt, säger Peter Strömberg personalchef på Rototilt Group AB.

Udominate Basket har de senaste tre åren haft en mycket bra utveckling.

- Vi är mycket glada över att Rototilt har valt att bli sponsor till Udominate Basket. Stora sponsorer är nödvändiga för att vi ska nå vårt mål. Vi är övertygade om att vårt samarbete med Rototilt kommer leda till framgång för oss båda, säger Joakim Genetay, styrelseledamot i Udominate Basket.

För mer information kontakta:
Per Väppling, Rototilt Group AB, +46 70 347 22 54, per.vappling@rototilt.com
Joakim Genetay, Udominate Basket, +46 70 662 42 20, joakim@udominatebasket.com