Rototilt lanserar animering till 30-års jubileum

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 15:01 CEST

Hur berättar man kort historien om Allan Jonsson – innovatören från Vindeln som la grunden till tre världsledande företag och tiltrotatorns 30-åriga resa ut på den internationella marknaden? Hur förklarar man att företaget Rototilt, med hjärtat i Norrland, har så stora globala framgångar? Jo, nytänkande – genom en tre minuter lång jubileumsanimering.

Tiltrotatorn Rototilt® fyller 30 år. Det firar tillverkaren i Vindeln med att blicka tillbaka på vad som har lagt grunden för succén och att planera för en ännu större internationell expansion. Tillsammans med TR, byrån med inriktning på strategi, kommunikation och design, har nu Rototilt tagit fram en animering som tar tittaren med på en resa genom historien där Allan Jonsson och resten av familjen, drivna av nyfikenhet och innovation, utvecklar världsledande tekniska framgångskoncept.

Nu finns ”Nyfiken på framtiden – En historia om Rototilt®, innovationskraft och viljan att växa vidare” att se på vår webbplats rototilt.com, youtube och i sociala medier.

För mer information kontakta:

Anna-Clara Fridén, Marketing Coordinator, Rototilt, anna-clara.friden@rototilt.com Mobile +46 70 675 13 97

Emma Allebo Goff, Marketing Coordinator, Rototilt, emma.allebogoff@rototilt.com, Mob +46 70 675 04 87