Rototilt når all-time high och fördjupar samarbetet med Eurosteel i Holland, Belgien och Luxemburg

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2015 07:23 CET

Tiltrotatortillverkaren Rototilt och den Holländske redskapstillverkaren Eurosteel tar ytterligare ett steg i ett fördjupat samarbete. – Vi har arbetat tillsammans med Eurosteel i över 10 år med ett mycket gott resultat och vårt fördjupade samarbete är ett viktigt steg i vår internationella expansion, meddelar Hans Röring Export Development Manager hos Rototilt.

- Möjligheterna med Rototilt i Benelux-länderna är enorm, meddelar Ed Zeelen, General Manager och ägare för Eurosteel. Allt fler grävmaskiner utrustas med tiltrotatorer, kunderna lägger nu till dem som ett standardredskap, säger han och fortsätter. Tillsammans med vårt kompletta redskapsutbud kan vi erbjuda kunderna förstaklassiga paketlösningar.

Samarbetet med Eurosteel startade redan 2002 och sedan 2004 har Eurosteel varit återförsäljare för Rototilt i Holland, Belgien och Luxemburg. Samarbetet möjliggör en intensifierad satsning på Rototilt i dessa länder.

- Med den innovativa entreprenörskraften som finns hos både Rototilt och Eurosteel tillsammans med de senaste årens tillväxt har vi lyckats etablera oss som marknadsledande leverantör för både tiltrotatorer och redskap i Benelux, påpekar Ed Zeelen. Vi hade aldrig kunnat uppnå detta om det inte varit för vårt goda samarbete, vår höga nivå på service och support samt den robusta kvalitet på våra produkter som vi erbjuder, säger han.

- Eurosteel har ökat försäljningen av tiltrotatorer, systemlösningar och tillbehör varje år sedan samarbetet startade med större toppar under 2008 och 2011. I år kommer vi att nå all-time high, berättar Hans Röring.

Rototilt är inne i en expansiv fas med internationellt fokus och ser många möjligheter på den Europeiska marknaden. Samarbetet med Eurosteel är viktigt i Benelux-länderna där användarna han god kännedom om tiltrotatorer. Grävmaskinerna har normalt mycket extrahydraulik som förenklar installation och gör användandet enkelt. Maskinförare och uppdragsgivare vet vad Rototilt® är och vad användandet innebär i form av ökad effektivitet etc.

- Det känns mycket bra att vi fördjupar samarbetet med den ledande tillverkaren av utrustning till entreprenadmaskiner i Holland, fortsätter Hans Röring. Eurosteel har ett grundmurat gott rykte i branschen som en seriös och duktig leverantör.

Eurosteel, med huvudkontor i Holländska Venlo, har varit verksamma sedan 1990 i BeNeLux-länderna. De tillverkar och levererar redskap till grävmaskiner, rivning, återvinning och anläggningsmaskiner.

För ytterligare information kontakta:
Hans Röring, Export Development Manager, Rototilt.
Tel. +46 933 233 13, Mob. +46 70 347 09 45. E-mail: hans.roring@rototilt.com

Ed Zeelen, General Manager, Eurosteel.
Tel. +31 77 387 60 60. E-Mail: e.zeelen@eurosteel.nl

För bilder kontakta:
Anna-Clara Fridén, Marketing Communication Coordinator, Rototilt.
+46 70 675 13 97. E-mail: anna-clara.friden@rototilt.com