Rototilt rekryterar välkänt ansikte

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2016 08:42 CEST

Sven-Roger Ekström

Sven-Roger Ekström blir produktchef för Rototilt Group. Befattningen är ny på företaget men Sven-Roger är välbekant med tiltrotatorkonceptet. Han har nämligen varit med från början på tiltrotatorns resa ut på världsmarknaden.

Sven-Roger Ekström började arbeta med tiltrotatorn Rototilt redan 1988, då som anställd hos Noreco som utvecklade produktidén. När Indexator sedan köpte upp ritningarna och varumärket Rototilt så följde också Sven-Roger med till företaget. Där arbetade han med Rototilt ända fram till hösten 2014 då han började hos BAE Systems Örnsköldsvik.

-Det är givetvis en fantastisk resa och en förmån att få chansen att följa en produkt från en intressant idé till något som numera är standardutrustning på grävmaskiner i Norden. Och nu ser vi att resten av världen börjar få upp ögonen för tiltrotatorn, säger Sven-Roger Ekström.

Nu är han tillbaka hos Rototilt Group där han tillträder en ny befattning som produktchef.

-Det blir en spännande och rolig utmaning att få chansen att vara delaktig i den fortsatta utvecklingen av Rototilt. Som jag ser det finns det fortfarande en mycket stor potential att utveckla produkten men även tillbehören, det gäller både för befintliga och nya marknader, säger Sven-Roger Ekström.

För frågor eller ytterligare information kontakta:

Sven-Roger Ekström, Produktchef Rototilt Group

+46 70 640 31 40, sven-roger.ekstrom@rototilt.com