Rototilt satsar i Finland – startar dotterbolaget Rototilt OY

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 08:06 CEST

Bildandet av Rototilt OY i Aura innebär att Rototilt stärker sin närvaro och är ett steg i en internationell satsning där Finland är en viktig del.

– Rototilt OY poängterar den viktiga rollen Finland har som marknad. Det är också ett lyft för verksamheten att vi nu integreras med moderbolaget, säger Jukka Hautala,
Country Manager.

Rototilt har varit etablerade i Finland sedan 2008 med kontor för försäljning, support, service och reservdelar. För de finska kunderna kommer bildandet av dotterbolaget innebära en rad fördelar. Bland annat kommer det bli enklare för kunden att göra affärer eftersom att de kan betala direkt till det finska bolaget. Samtidigt kommer lagerhållning av reservdelar ses över och optimeras för att ge ännu snabbare service.

– Som Rototiltkund ska man känna sig trygg i alla situationer och att utöka vår närvaro på den finska marknaden förstärker vår kundservice, säger Per Väppling, Försäljnings- och marknadschef Rototilt Group.

Det nya bolaget kommer driftsättas den 16/05/01och bildandet av Rototilt OY är ytterligare ett steg i bolagets expansion.
Våren 2015 bytte bolaget namn från Indexator Rototilt Systems till Rototilt Group.
Bakom denna till synes odramatiska förändring ligger ett större, mer långsiktigt beslut om en fortsatt produktutveckling och en målmedveten internationell satsning.

För frågor eller ytterligare information kring Rototilt OY, Country Manager Jukka Hautala, +358 50 330 2083, jukka.hautala@rototilt.com

Eller försäljnings- och marknadschef Per Väppling, +46 70 347 22 54, per.vappling@rototilt.com