Rototilt tar plats på världens största entreprenadmässa

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2019 14:00 CEST

Bauma är entreprenadbranschens oas. I tyska München samlas tillverkare, återförsäljare och kunder från hela världen vart tredje år för att se och uppleva världens största entreprenadmässa. Rototilt satsar stort med egen monter för att visa hur ett komplett tiltrotatorsystem förändrar arbetssättet för grävmaskinister över hela världen.

Rototilt satsar med egen monter på 250 kvadrat fylld med tiltrotatorer, optimerade redskap och ledande tekniska lösningar. Säkerhet är en brännande het fråga i branschen, en fråga som också engagerar Rototilt. I demouppvisningen läggs stort fokus på att visa det patentsökta SecureLock som garanterar att redskapet alltid är korrekt kopplat.

-Under Bauma får vi möjlighet att träffa maskintillverkare, återförsäljare och slutkunder från hela världen. Vi har en starkt ökad efterfrågan från Centraleuropa och Nordamerika och därför är det viktigt att vara på mässan, säger Anders Jonsson VD Rototilt Group AB.

Nya redskap lanseras på mässan för att ytterligare bredda möjligheterna med ett komplett tiltrotatorsystem. Även utvecklingen kring integration med grävmaskiner och andra system är något som förenklar användarens vardag. I demoshowen visas hur tiltrotator och grävsystem kopplas samman, ett samarbete med det globala företaget Trimble.

-Vi laddar ordentligt för demouppvisning varje timme, med grävmaskin, stor LED-skärm och demospeaker. Bauma är en möjlighet för oss att komma nära slutkunderna och påverka dem i hur en tiltrotator kan förvandla deras grävmaskin och affär, avslutar Anders Jonsson.

Rototilt finns i monter FN.914/9. Bauma är världens största entreprenadmässa som hålls vart tredje år München, Tyskland. År 2016 deltog närmare 600 000 besökare från 219 olika länder.

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.