X-TRIAL en publikfavorit hos Rototilt på Svenska Maskinmässan

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2016 08:02 CEST

Emil Gyllenhammar visar precision i X-trail.

Rototilt gör om succén med X-TRIAL i deras monter på fredag och lördag under Svenska Maskinmässan, 1-3 juni på Solvalla i Stockholm. Två av Sveriges ledande X-trialkillar, Emil Gyllenhammar och Anton Lorensson, kommer bjuda på en trixig show på en bana byggd med Rototilt® och en grävmaskin.

Förutom detta kan besökarna ta del av demo med grävmaskin, produktnyheter m.m.

X-TRIAL är motorcykelsporten med en gladiatorliknande stämning på arenan där man som publik snabbt lever sig in i känslorna hos förarna, man får på nära håll se fysikens lagar brytas i åkning som skulle få en trollkarl att tappa hakan. Att få uppleva en motorcykel pressa ur all effekt för att sedan flyga 3-4 meter upp i luften med en förare i full kontroll på ett avstånd av bara någon meter är helt otroligt...

Föraren Emil Gyllenhammar, 28-år från Partille, är tre gången nordisk mästare och två gången svensk mästare i X-TRIAL. Dessutom har han en meriterande 3:e plats från Junior-VM på sin meritlista. Med sig har han Anton Lorensson, 21 år från Göteborg, som trots sina unga år redan är svensk juniormästare, har en 4:e plats från SM, en 3:e plats från nordiska juniormästerskapet samt en 4:e plats i Youth EM.

Uppvisningen kommer äga rum i Rototilt Groups monter (C:26). Där bygger grävmaskinen utrustad med Rototilt® upp banan som Anton och Emil sedan kommer köra på. De lovar att bjuda på trix, spänning och dramatik. Uppvisningen kommer att ske fredag kl 11.00, kl 13.00 och kl 15.00 och lördag kl 11.00 och 13.00, .

Vid ytterligare frågor kontakta Anna-Clara Fridén, Marknadskoordinator Rototilt Group AB anna-clara.friden@rototilt.com, 070-675 13 97,