Vi söker ytterligare en partner till Stockholmskontoret!

Nyhet   •   Nov 01, 2017 10:52 CET

Fredrik Olsson, koncernchef och en av åtta partners

Det här är ingen vanlig rekryteringsannons. Det är en inbjudan till dig att vara med på Rotpartners resa i bygg- och fastighetsbranschen. Idag är vi ca 50 anställda i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vårt mål är att fördubbla det på bara 5 år och samtidigt omsätta 130 miljoner. Nu är vi 8 partners och inför att ta nästa steg på Stockholmsmarknaden så är det dags att bli en till.

Men nog om siffror.

Du har sannolikt redan märkt att vi är raka, ärliga och vågar utmana oss själva. Och branschen. Börjar du hos oss kommer du också märka att vi i själ och hjärta är ett starkt värderingsstyrt företag med rötterna i Göteborg. En tight organisation där just utveckling hela tiden står i fokus. Både affärsmässigt och på det mänskliga planet.

Så frågan är, är du nöjd där du är eller vill du åstadkomma något mer?

Vi skapar värden i fastigheter. Det är det korta svaret på vad vi gör. Och det säger mycket om vem vi är. Så som vi ser på ett byggprojekt så är det alltid en möjlighet till förbättring – både för fastighetsägaren och för de som bor och verkar i fastigheten. Och det kräver att vi vågar tänka nytt, och annorlunda. Vi gillar det. Vi deltar t ex i forskningsprojekt och i forum som ger oss nya perspektiv. Vi tittar på ny teknik för att stödja vår verksamhet. Och redan för två år sedan införde vi en timmes obligatorisk träning på arbetstid. Helt enkelt för att det gör dig smartare och mer effektiv.

Vi gissar att du i grunden är civilingenjör, byggingenjör eller kanske arkitekt och har lång erfarenhet av projektledningsrollen. Men framförallt att du har mer att ge än du får utlopp för idag.

Som partner hos oss kommer du få mycket utrymme att vara med och påverka så att vi når våra mål. Vi värdesätter att du har ett driv i dig. Att du har tankar, idéer och säger vad du tycker. Och vi förväntar oss att du är prestigelös. Allt blir så mycket roligare då. För det är viktigt för oss att vi alla har kul på jobbet och mår bra med dem vi jobbar med. Vi är ett team som brinner av engagemang. Och vi vill att du ska känna att du ser fram emot måndagar.

Så vad säger du, kittlar tanken på att vara med och skapa något som gör ett avtryck i byggbranschen – där du är en av nyckelpersonerna?

Då vill vi gärna att du hör av dig omgående så kan vi berätta mer. Det här är som sagt ingen vanlig rekryteringsannons med sista ansökningsdatum osv. När vi hittar dig som det klickar med, då kör vi!