Ny VD när Rotpartner växlar upp på Malmömarknaden

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2019 07:30 CEST

Ny VD när Rotpartner växlar upp på Malmömarknaden

Rotpartner är ett starkt värderingsstyrt företag med rötterna i Göteborg där siktet alltid är inställt på utveckling. Förra året sattes visionen att inom fem år fördubbla antalet anställda till 100 och samtidigt fördubbla omsättningen. För att stärka satsningen så tillsätter man nu Claes Rudenholm som ny vd på Malmökontoret.

– Vi vill expandera och bli väletablerade även på Malmömarknaden. Men vi vill göra det med rätt människor som klickar med våra värdegrunder. Och Claes har ett driv i sig, han gillar att göra affärer och det i kombination med att han är en ärlig och reflekterande person som ser till helheten, det passar in hos oss, säger John Kåwert, partner/marknadsansvarig på Rotpartner.

Claes Rudenholm är utbildad civilingenjör inom väg och vatten och har under 20 års tid jobbat både som konsult, entreprenör och beställare. Nu senast som projektgruppledare på Sydvatten som producerar och distribuerar dricksvatten till nära en miljon skåningar.

– Jag tycker det är spännande hur städer växer fram och förändras. Och jag är van vid att det är många olika intressenter som ska vägas in och tas hänsyn till i den utvecklingsprocessen. Alltifrån kommuners utbyggnads- och detaljplaner, framtida järnvägar och vägar till hur enskilda fastighetsägare påverkas. Jag tilltalas av Rotpartners omsorg om människor och att fokus läggs på att ett projekt ska bli bra för alla inblandade, säger Claes Rudenholm.

Sedan augusti har tre nya medarbetare börjat på Malmökontoret och ytterligare en är på väg in. Under året kommer rekryteringen att fortsätta.

– Jag gillar att Rotpartner vågar satsa och det känns som ett spännande läge att komma in i. Det lockar mig att man vågar gå sin egen väg. Man har tex rekryterat en intressant blandning av kompetenser och det faktum att man är lika många kvinnor som män i en bransch som annars är väldigt mansdominerad visar också att man gör saker annorlunda. Man lever sina värderingar, det blir inte bara vackra ord. Det tilltalar mig, avslutar Claes.

Claes Rudenholm börjar på Rotpartner den 8 april.

Fredrik Olsson, koncernchef

fredrik.olsson@rotpartner.se

Rotpartner levererar kvalificerade konsulttjänster till dem som skall bygga, utveckla och renovera fastigheter. Tjänsterna omfattar bland annat projektledning, projektering och kommunikationstjänster med fokus på att arbeta med två parallella processer; byggprocessen och en mänsklig process kallad Hyresgästdialogen™. Rotpartners mission är att medverka till ett hållbart och attraktivt fastighetsbestånd i Sverige. Rotpartner har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö och är i dagsläget ca 55 anställda.