Rotpartner förstärker med topprekryterare

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 07:50 CEST

Konsultföretaget Rotpartner expanderar och behöver nyanställa. I jakten på de bästa konsulterna i branschen har företaget därför rekryterat en av de främsta på att identifiera och attrahera branschspecifika talanger. Ella Olsson, tidigare rekryteringskonsult på Fasticon Kompetens blir ny HR-ansvarig på koncernnivå.

– If you can't beat them, join them, säger Ella Olsson, och syftar på det faktum att hon tidigare försökt rekrytera konsulter från Rotpartner. Nu är det andra hållet som gäller. Den 1 maj börjar hon som HR-ansvarig med uppdrag att öka personalstyrkan med 50 procent, 20 personer, de närmaste två åren. Och på så sätt säkerställa företagets leveranser av kvalificerade konsulttjänster inom ombyggnadsprojekt i fastighetsbranschen.

Rotpartner har gjort sig känt genom att ta sig an byggprojekt i två parallella processer, en byggprocess och en mänsklig process kallad Hyresgästdialogen™. John Kåwert, marknadsansvarig på Rotpartner, är övertygad om att Ella Olssons kompetens och exceptionella kontaktnät blir en stor tillgång för Rotpartner och företagets kunder.
– Vårt helhetsperspektiv i byggprocesser innebär ett stort behov av projektledare, civilingenjörer och beteendevetare i Stockholm, Göteborg och Malmö framöver. Vi är också ett starkt värderingsstyrt företag, där mjuka värden och en väl fungerande företagskultur är viktiga. Det är värderingar som Ella Olsson delar och det innebär att hon också kommer att hitta folk med rätt kompetens och inställning som kommer att trivas hos oss.

Ella Olsson är 34 år och har i flera år jobbat koncentrerat med rekrytering och headhunting i bygg- och fastighetsbranschen. Hon kommer att vara placerad på kontoret i Göteborg men jobba koncernövergripande.
– Det ska bli otroligt spännande att arbeta för Rotpartner, ett av de absolut mest intressanta och nytänkande företagen i branschen, säger hon.

Rotpartner är ett konsultföretag som levererar kvalificerade konsulttjänster, både projektledning, projektering och byggteknisk konsultation, för ombyggnad och utveckling av fastigheter. Verksamheten driver ombyggnadsprojekt med fokus på två parallella processer, en byggprocess och en process med fokus på kundens kund kallad Hyresgästdialogen™. Rotpartner har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö och är i dagsläget ca 40 st anställda.