Rotpartner rekryterar erfaren fastighetsförvaltare som projektledare och resurs inom Hyresgästdialogen™

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2012 14:06 CET

Rotpartner har rekryterat Göran Fischer som projektledare för ombyggnads- och renoveringsprojekt. Med mångårig erfarenhet från fastighetsförvaltning och konsultföretag får Rotpartner ytterligare resurser till både byggprojektledning och tjänster inom Hyresgästdialogen™.

I december tillträdde Göran sin tjänst på Rotpartner och har nu under den inledande perioden påbörjat uppdrag för både privata fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Göran har varit verksam i byggbranschen sedan 1986 och bl.a. innehaft tjänster som byggnadsprojektör på GF Konsult AB, fastighetsförvaltare och driftchef inom den privata fastighetssfären på Ernst Rosen AB och Stena Fastigheter i Göteborg. Göran senaste tjänst har varit som VD på Dahlströms Markentreprenader.

- ”Vi är jätteglada för att Göran ansluter sig till Rotpartner. Han har erfarenheter från förvaltningsorganisationer som alltid är värdefulla i den typen av ombyggnads- och renoveringsprojekt vi hanterar. Han har kunskaper inom båda processerna vi hanterar för våra kunder, alltså både byggprocessen och Hyresgästdialotgen™ ” säger Fredrik Olsson, VD på Rotpartner AB.

Göran själv ser fram emot sin nya roll som byggprojektledare med tillförsikt.

- ”För mig är det här en spännande roll, att kunna fokusera på just projekten, och eftersom jag haft goda erfarenheter av Rotpartner som kund så blev valet av arbetsgivare ganska enkelt”, säger Göran Fischer.

Rotpartner är ett konsultföretag som levererar kvalificerade konsulttjänster, både projektledning, projektering och byggteknisk konsultation, för ombyggnad och utveckling av fastigheter. Verksamheten driver ombyggnadsprojekt med fokus på två parallella processer, en byggprocess och en process med fokus på kundens kund kallad Hyresgästdialogen. Rotpartner har kontor i Göteborg och Stockholm och har i dagsläget ca 25 st anställda.